Vælg en side

GOODIEBOX sætter retning på skibet

2. januar 2019

Hvornår har du sidst set på din virksomhed i et ‘helicopter view’?

 

I en travl hverdag, hvor eksekvering er omdrejningspunktet, kan man let miste overblikket over ens forretning. Derfor er det utrolig vigtigt, at man engang imellem trækker sig tilbage, sætter sig op i helikopteren og får skabt et fælles billede af, hvad det er for en virksomhed, man har med at gøre, og hvordan man kommer i mål med ens målsætninger. Det kender GOODIEBOX alt til! For nylig var de derfor på besøg i inQvations strategiværksted, hvor de sammen med deres bestyrelse og investorer arbejdede med deres strategi og deres fokusområder for de næste 24 mdr. 

I denne video kan du høre om GOODIEBOXs erfaringer i inQvations 360° Strategy Lab.

Vigtigt at arbejde kontinuerligt med strategi i en travl hverdag
Når man arbejder i en branche, der konstant er under forandring, skal man hele tiden være omstillingsparat og løbe stærkt. Og det gør også, at hverdagen typisk bliver fyldt op med eksekveringsopgaver. Dette kan GOODIEBOX skrive under på:

“Vi ved, at vi vinder ved at være de bedste til at eksekvere. Men når man fokuserer rigtig meget på at eksekvere i dagligdagen, så kan man nogen gange godt miste det her ‘helicopter view” – Rasmus Schmiegelow, Co-founder & CEO, GOODIEBOX.

For at nå sine målsætninger og hele tiden kunne tilbyde det bedste produkt til sine forbrugere, er det vigtigt for GOODIEBOX at arbejde kontinuerligt med virksomhedens strategi, så de hele tiden er de mest attraktive på markedet. Derfor tog ledelsen, investorerne og bestyrelsesmedlemmerne i GOODIEBOX en dag ud af kalenderen og drog til inQvation for at afholde en strategiworkshop i inQvations strategirum, 360° Strategy Lab.

Fælles billede af virksomheden
Tilbage i august investerede inQvation og Morten Strunge et større millionbeløb i GOODIEBOX. inQvation som ny investor og tilførelsen af nye bestyrelsesmedlemmer gav anledning til strategiforløbet i 360° Strategy Lab for at afklare virksomhedens nuværende og fremtidige retning:

“Det, vi går herfra med i dag, er en større klarhed. Vi er alle sammen ‘aligned’ på, hvad der er af fokusområder, hvad er vores ‘must wins’ og hvad er prioriteterne” – Rasmus Schmiegelow, Co-founder og CEO, GOODIEBOX.

Ledelsen i GOODIEBOX, investorerne og bestyrelsesmedlemmerne fik bl.a. kigget på virksomhedens value proposition, deres styrker og svageheder og sidst, men ikke mindst deres planer for de næste 24 mdr. Det hele mundede ud i konkrete målsætninger, der blev prioriteret, så de igen kunne trække i arbejdstøjet og komme i mål med de ambitiøse planer for fremtiden:

Når vi går ud ad døren i dag, så tror jeg, at vi har et fælles billede af, hvad det er for en virksomhed, vi har med at gøre. Og hvordan vi, i hvert fald delvist, kommer i mål med de ambitioner, vi har. Så det er et stort skridt fremad” – Morten Strunge, investor og bestyrelsesformand, GOODIEBOX.

I denne video kan du høre Morten Strunge, investor og bestyrelsesforman i GOODIEBOX, fortælle om at arbejde med strategi i 360° Strategy Lab.

Få et visuelt overblik over strategien
inQvations strategirum, 360° Strategy Lab, muliggør at arbejde med strategi og forretningsmodeller i et visuelt univers, som gør strategiarbejdet mere overskueligt. Nikolaj Leonhard-Hjorth, der er Co-founder og CMO i GOODIEBOX fortæller:

“For tid til anden kan det være svært i en hverdag at kravle op på kommandobroen og overskue hvilken retning, skibet sejler. Det kan man facilitere på forskellig vis. Typisk gør man det godt ‘out of the office’ med lukkede computere for at skabe en så struktureret proces, som overhovedet mulig. Det her er et rigtig godt bud på det”. 

Tag dit eget start-up igennem et strategiforløb
Kunne du tænke dig at få et strategisk overblik? Vil du have helt styr på dit værdisæt, og hvordan du adskiller dig fra dine konkurrenter? Tag et kig på alle dine mange muligheder i vores strategiunivers, 360° Strategy Lab.

gå ikke glip af nyheder